Komkommer en koolrabi salade met zarte quinoa.

Ik kreeg ooit dit recept van nature Ella in mijn mailbox (recepten die me inspireren bewaar ik altijd), en besloot  om het eens te maken, omdat ik de meeste ingrediënten in huis had. Maar om eerlijk te zijn was ik niet echt onder de indruk van de salade, dus besloot ik om er wat mee te experimteren, en er wat meer ingrediënten aan toe te voegen. Ik ging vlug kijken wat ik nog in mijn koelkast had liggen en wat ik ook nog uit de tuin kon halen, en kwam terug met wat jonge snijbietbladeren, wat jonge boerenkool bladeren, een paarse koolrabi, en een hoop kruiden. Nog wat bleekselderij erbij die ik nog in de koelkast had liggen, en kreeg zo een zalige salade.

2016-07-04 18.57.02-1

Ingrediënten:

  • 1 komkommer, in blokjes gesneden
  • 2 stengels bleekselderij, in blokjes gesneden
  • 1 (paarse) koolrabi, in blokjes gesneden
  • 2 peren, geschild, zonder klokhuis en in blokjes gesneden
  • 200 g gekookte (zwarte) quinoa
  • 180 g feta, verbrokkeld
  • 2 el. olijfolie
  • 2 el. sherry-azijn
  • 1/2 tl. zout
  • 1/2 tl. vers gemalen zwarte peper

bladgroen:

  • 1 kopje gehakte, jonge snijbietbladeren
  • 1 kopje gehakte, jonge boerenkoolbladeren
  • een handvol verse muntblaadjes, fijngehakt
  • een handvol bloedzuring , fijngehakt
  • een klein bosje bieslook, fijngesneden

Bereidingswijze:

  • Meng de blokjes komkommer, koolrabi, selderij, peren met de quinoa en de  feta in een grote kom.
  • Maak een vinaigrette van de olijfolie, sherry-azijn, peper en zout, en giet over het quinoa-groentenmengsel. Meng goed en zet in de koelkast.
  • Meng met het bladgroen net voor het opdienen.
Geef een reactie

