Quinoa fruit bowl.

Dit is een heerlijk licht en lekker ontbijtje, al zou je het ook als lunchgerecht kunnen eten. Het makkelijkste is het natuurlijk als je een restje koude quinoa hebt van de dag voordien, maar het is ook snel even gekookt natuurlijk.

2017-05-22 06.36.56-2

Ingrediënten (1P):

  • 35 g quinoa
  • 1 el hennepzaad
  • 1 el amandelschilfers
  • sap en rasp van een halve limoen
  • 1 el honing (of meer als je het graag wat zoeter hebt)
  • Fruit naar keuze (ik heb een mengeling van blauwe bessen, frambozen, aardbeien en druiven)
  • Een paar blaadjes (aardbei)munt *

Bereidingswijze:

  • Kook de quinoa gaar volgens de gebruiksaanwijzing en laat vervolgens afkoelen.
  • Snijd het fruit (indien nodig) in hapklare stukjes en besprenkel met het limoensap en de honing.
  • Roer nu hennepzaad, amandelschilfers, limoenrasp, quinoa en fijngesnipperde muntblaadjes onder het fruit.

* Mentha Arvensis strawberry: De aardbeien munt geen dominante muntsmaak zoals veel andere muntsoorten, waardoor het zoete aardbeienaroma goed tot zijn recht komt.

4e63d15880dea629403994a1dacc14d4

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s