Cherry berry smoothie bowl.

Het is kersenseizoen !! Ik houd van kersen, en zeker als je ze direct van de boom geplukt kan opeten! Dat doet me terugdenken aan mijn jeugdjaren, als we stiekem aan de kersen zaten in de boer zijn wei. En dan naderhand buikpijn hadden, omdat we er veel te veel gegeten hadden.

Kersen zijn een rijke bron van antioxidanten en hun anti-inflammatoire eigenschappen verlichten de symptomen van artritis en jicht en helpen ook om migraine te verminderen. Daarenboven zou er een stofje inzitten dat je beter doet slapen.

Bovendien zijn ze ook nog eens heerlijk in smoothies !! Vooral in combinatie met een beetje donkere chocolade.

2016-07-08 12.26.0b8

Ingrediënten (2 kommen):

  • 1 kopje ontpitte kersen
  • 1/2 kopje zwarte bessen (cassis)
  • 5 braambessen
  • 2 eetl. Chiazaden
  • 1 kopje (zelfgemaakte) amandelmelk
  • 1 bevroren banaan (of twee als je de smoothie nog romiger wil)

Bereidingswijze:

  • Doe de amandelmelk samen met de chiazaden in een blender en laat gedurende ongeveer 10 minuten weken tot de chiazaadjes een gel vormen.
  • Voeg de kersen en bessen toe en zet de blender aan.
  • Mix tot je een romig geheel hebt.
  • Verdeel over 2 kommen en voeg toppings naar keuze toe. Ik gebruikte wat zelfgemaakte muesli, bijenpollen, chiazaadjes, braambessen, zwarte bessen, kersen, gehakte pistachenootjes en een beetje donkere chocoladevlokken.
Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s