Kruisbessensmoothie.

Frisse, sappige, zoete kruisbessen zijn kleine, ronde bessen van Europese oorsprong. De bessen zijn er in verschillende kleuren, smaken en vormen. Ze zijn ook verwant aan de physalis bessen. Dus deze ochtend ging ik naar buiten om een ​​aantal verse bessen te plukken, die ik dan kon gebruiken in mijn ontbijtsmoothie.

Wij hebben de groene, licht zurige kruisbessen in onze tuin. Mijn grootmoeder had verschillende kruisbessenstruiken, en ze bakter er elk jaar de  meest heerlijke taarten mee. We hebben maar één jong struikje, en dit jaar is de eerste keer dat we een aantal bessen konden oogsten. Genoeg om uit het vuistje te eten of in een paar smoothies te verwerken, maar meer ook niet. Maar misschien hebben we volgend jaar meer opbrengst, dan kan ik er confituur mee maken. Kruisbessenconfituur met vlierbessenbloesemsiroop is namelijk erg lekker. Of confituur van kruisbessen met Elixir d’Anvers gecombineerd.

 

2016-07-04 08.02.21b

Ingrediënten:

(1 grote of 2 kleinere smoothies)

  • 1 bevroren banaan
  • 1 peer, klokhuis verwijderd, maar niet geschild
  • 25 kruisbessen
  • 100 ml (zelfgemaakte) amandelmelk

Bereidingswijze:

  • Voeg alle ingrediënten in een blender.
  • Zet de blender aan.
  • Mix tot je een romig geheel hebt.
  • Langzaam opdrinken en genieten.

(Ik weet het. Het is ongelooflijk moeilijk om te maken.)

Geef een reactie

